Vad är Autolog?

För några dagar sedan gick vi live med vårt nya koncept Autolog! Det här är vad Autolog handlar om –  framfört av vår VP of sales Robert Holm. 

“Konceptet bakom Autolog är att förenkla och automatisera alla processer relaterade till köpet och användandet av en unik elektronisk körjournal. Vi kallar denna typ av affärsverksamhet för SaaS (Software as a Service) Kunden köper inte en körjournal i förväg eller betalar för en hårdvara. De betalar ett månadsbelopp, som inkluderar allt.”

Vad får kunderna ut av det?

“Poängen är att kunderna kan sköta sin egen kundtjänst själva och därmed tillmötesgå sina egna individuella behov. Kunden kan uppgradera eller nedgradera sitt abonnemang helt i enlighet med eget tycke och smak. Eller köpa fler enheter direkt genom systemet. När du köper en Autolog är processen 100% automatisk. Detta innebär också att vi kan sänka priset och ”skapa oordning” i det traditionella sättet att göra affärer på.”

Hur man köper en Autolog

”Du köper systemet till en elektronisk körjournal direkt på hemsidan. Det finns ingen anledning att oroa sig för någonting. Allting är inkluderat och Plug and Play. Kunden kan ge service till sig själv med hjälp av den supportinformation som finns på hemsidan, genom direkt chat med vår kundtjänst, blogg om aktuella problem och hjälpvideor. Kunden kan snabbt finna svar på frågor rörande Autolog.” 

Vilken syn har du på Autolog i framtiden?

”Du kan inte ligga före genom att gå i andras fotspår, så vi fortsätter utvecklandet av nya koncept för att förbättra vår elektroniska milersättningslogg, genomgående i alla skeden. Det är en fortgående process, som vi trivs väldigt bra med på Ecofleet, och vi är stolta över vårt nya tillskott i familjen – Autolog.” Robert Holm fortsätter och säger:

Autolog & Lokala skatter

”Systemet och kundupplevelsen står i ständig utveckling med många funktioner, som riktar sig till behovet på den lokala marknaden. Vi fokuserar på att anpassa oss till de lokala skattereglerna  och angelägenheter som berör en körjournal. Samtidigt tillhandahåller vi en helhetslösning med loggning av rutter, klassificering av rutter (privata/i tjänsten) och ett godkänt flöde av rutter, liksom i form av API – integration i ekonomisystem och reseledning.” 

Kunderna är alltid steget före

Vi arbetar i en bransch där alltmer av fokus ligger online och på mobila utrustningar, och här är ett exempel på var Ecofleet kan hitta på nya spännande koncept. Vi har arbetat med utvecklandet av körjournaler sedan 2006 och vi måste hela tiden förnya oss själva för att ligga före med nya lösningar. Kundens behov ligger alltid före företagets utvecklingsarbete. Det skapar uppmärksamhet bland kunderna och får dem att kontakta oss när vi lanserar ett koncept som detta.”

Ecofleet förväntar sig en stark tillväxt på alla marknader

”Under kommande år kommer fokus att ligga på den nya lösningen Autolog, men också på andra kärnområden i Ecofleet.”

“Vi kan inte uppge specifika tal, men vi har ganska ambitiösa målsättningar för 2017-18. Detta är den första nykomlingen bland ett antal förenklade produkter. Vi lever idag i en värld, i vilken kunden vill ha tillgång till självservice. Vårt tillvägagångssätt går ut på att erbjuda kunderna vad de behöver i en lättfattlig självbetjäningsmiljö till bästa pris. Ecofleet har fler än 60000 enheter runtom i Europa. Vi kommer att fortsätta att växa i hela världen och det är därför som vi är ambitiösa”, sammanfattar Robert Holm. Följ oss så missar du ingenting…

Vi är mycket angelägna om att hjälpa dig med din produkt. Följ oss på FacebookGoogle+, YouTube och Twitter. 

Pin It on Pinterest